Dan före dopparedan =)

Dagen har tillbringats i köket, nästan hela i alla fall. Nu är skinkan griljerad, potatisgratängen står i ugnen (jag är helt nöjd med att det inte finns anjovis här så det blir en vanlig gratäng), lussebullar och frallor ligger i påsar. Låter det inte som en alldeles vanlig jul? Det hade det kunnat vara om man inte tittat ut. Vi lekte i sandlådan en stund på förmiddagen, inte så varmt som igår men absolut inte kallt.

Vi hade pratat lite löst om en fikarast vid poolen på eftermiddagen. Vi fick kalla in familjen som satt där för de stora grå molnen drog in över oss. Det blev en mysig innefika istället trots två gnälliga prinsessor =) Mycket riktigt så började det regna och vilket regn sen, ett tag såg vi till och med hagel bland regndropparna och jag jublade lite. Ett av de häftigare regnen vi sett här. Det blev vitt ute och det kändes som rätta Stockholms-julvädret. (Ja, ja vi vet att ni får en vit jul iår men i vanliga fall).

Vi skypar flitigt med våra familjer, det är väldigt konstigt att inte vara hemma och se granen bli klädd!!! Men jag väljer att känna glädje över hemlängtan, tänk att vi har underbara familjer att längta hem till och som längtar efter oss. Vilken förmån och vad rika vi är på människor!!! Den här julen blir på ett sätt den mest fantastiska vi varit med om, Idas första med oss. På ett annat sätt är den en parentes, nästa jul är vi hemma igen och har ännu mer vett att njuta av vad vi har, den blir också Idas första jul - hemma.

Nu ska vi slå in julklappar och rimma, alla julklappar måste ha rim!!! Eller hur =)

/ Anna

Ps. Vi är jätteglada för alla hälsningar på mail eller här på bloggen =) TACK!!! Mer mer mer...

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vi håller också på för fullt med att rimma här ikväll. Snart ses vi!!!

2009-12-23 @ 21:08:09
Postat av: Farmor

Vi håller också på att rimma för fullt, men mitt i mitt rimmande var jag ju tvungen att gå och se om ni skrivit något nytt på bloggen. Precis då ringde ni och det blev ett trevligt avbrott i min kommentar till er.

2009-12-23 @ 21:30:16
Postat av: Annica E

Hej

självklart ska det rimmas, på varje paket!

Jag och min familj önskar er en riktigt, riktigt god jul!

Kram Annica

2009-12-23 @ 21:50:36
Postat av: Cecilia

Japp! Rim ska det vara. Fast vi skippar de avancerade varianterna på lillemans paket.

Önskar er en skön och välsignad jul!

2009-12-23 @ 23:00:50
URL: http://www.ekhemmanet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0