Att få barnbesked

Det är märkligt att få barn på telefon. Att beskriva lyckan vi kände går inte. Efter att ha hoppat högt varje gång telefonen ringde i två veckor var vi ganska frustrerade och vågade knappt hoppas på något samtal längre. 


Men så en vacker måndag så ringde det. Vi var i stugan i Gussjö. Vi hade bestämt oss för att ta med datorn och åka in till Härnösand där vi kunde få mottagning och försöka maila en fråga om de hört något. Jag som hoppat högt för många gånger vid telefonsignaler reagerade inte ens när Annas telefon ringde, men när hon lade sin hand på min arm förstod jag. Hjärtat började slå snabbare och jag sökte efter en plats att kunna köra bilen åt sidan. Men det visade sig vara svårare än man kan tro. Under tiden fick Anna veta några små detaljer om barnet som väntar på oss men hon vågade inte säga något innan vi stannat. Så till sist hittade jag en liten väg att svänga in på och stannade bilen med en märklig känsla i kroppen. Med tårarna rinnande ner för sina kinder berättade Anna att vi fått en liten flicka på 10 månader. Tårarna rann och vi var så lyckliga.

Efter att lyckliga ha kramats en stund i bilen så åkte vi vidare in till Härnösand för att kunna öppna mailen där det fanns kort och information. Det är konstigt hur man kan älska någon man bara sett på bild. (Vi kommer inte att kunna lägga bilder här innan adoptionen är klar och vi får åka hem). Vi satt och stirrade på bilden ett tag, det gick knappt att slita sig. När vi till sist lyckades med det ringde vi farmor och farfar och mormor och morfar. Sen åkte vi in till Härnösand och köpte vår första klänning, rödrutig med vita spetsar på. Det blev fler samtal till syskon och vänner innan vi åkte tillbaka till stugan för att fira med tårta.

Sedan dess har vi träffat prussiluskan för att hon ska godkänna att vi fortsätter med adoptionen och att handla barnkläder, det är ganska bra med halva reapriset. Nu är vi tillbaka i stugan igen och har inget annat för oss än att vänta på att få åka. Som det ser ut nu blir det i slutet av månaden.

/ Josef


 


Kommentarer
Postat av: Susan

Vet precis det är alldeles underbart & obeskrivligt sätt att få barn på =) blir tårögd bara jag tänker på det.



2009-08-15 @ 21:05:37
URL: http://mammasusan.blogspot.com/
Postat av: Mattias & Carola Åbom

Hej!



En 10 mån liten tjej, vad spännande!



Lycka till med handlandet och pappersarbetet.



Vh Mattias & Carola

2009-08-16 @ 22:47:54
URL: http://veckobrev.himmelskaadoptioner.se
Postat av: Lisa Bergman

Hej Anna och Josef!

Stort grattis igen... Jag sitter här ocj storbölar för precis så som Josef beskriver det var det ju för oss. Tänk att man kan älska en liten människa så mycket som man bara sett ett foto av.



lycka till på er resa!



Guds välsignelse och varma kramar

Lisa (och Marcus och Tage förstås)

2009-08-17 @ 21:00:39
Postat av: Catrin

Stort grattis ännu en gång! Jag vet vilken härlig känsla det är att äntligen få barn efter många års väntan, obeskrivligt!

Jag tänkte bara säga att ni är väldigt välkomna att stanna till i Gävle på vägen hem från stugan om ni vill och har tid.

Kram Catrin

2009-08-17 @ 21:27:20
Postat av: Maria H

Hejsan! Jag läste idag i Dagen om att ni söker boende i Kenya. Min syster har ett hus där och ni får gärna kontaka mig om ni vill ha hennes adress och telefonnummer om ni är intresserade :)

Det är inte så stort men ligger i ett fint område lite utanför "smeten" och är säkert. Släktingar till oss har bott där under deras adoptionsprocess och de kom hem i våras. Lycka till! Vi, jag och min man, flyttar själva till Uganda i början på september.



Mvh Maria

073-9099193, [email protected]

2009-08-18 @ 12:31:51
Postat av: Inger

Kjære Anna!

Så uendelig hyggelig å se at dere endelig har fått beskjed. Tenk det, en liten jente venter der nede på sin mamma og pappa! Lykke til alle tre med alt dere har foran dere. Har dere ofte i tankene. Her jobbes det fortsatt med artikler...

Mvh Inger

2009-08-21 @ 20:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0