Kök

Som en del av min hemlängtan som sakta växer till i takt med att hemresan närmar sig har jag börjat titta i IKEA katalogen. Jo, jag har faktiskt en sån, jag fick ärva en efter familjen Andersson. Jag har ju längtat hem sen jag åkte, efter familj och vänner. Men nu börjar jag längta lite efter mer än människorna jag älskar.

Jag längtar efter att gå på IKEA, Skansen, Junibacken och alla underbara ställen som jag vill ta med Ida till. Jag längtar efter att få inreda lekstugan (eller kanske lekstugorna, det kanske växer upp en på landet under sommaren vem vet). Otålig som jag är kan jag förstås inte vänta. Ida har fått en dockvrå här hemma och hon älskar den. Hon behöver leksällskap men mamma, pappa och dockan smakar gärna på hennes kulinariska läckerheter. Hon själv smakar också gärna t.ex. på det virkade stekta ägget. Tur att det inte smakar så gott. Dockvrån är så klar som den kommer att bli, nästa får bli i Idas rum hemma och i lekstugorna men nu har vi tränat lite. Dockan har ju en säng sen tidigare, nu har hon en garderob också. Spisen förstås med de små kastrullerna och tillbehören som är väldigt populära. Vad glad jag är att jag inte lät bli bara för att vi ska åka hem. Det gäller att njuta av varje dag med Ida.

Här är några smakprov på mästerkocken och hennes vrå.



     


Vi handlade lite på Village Market. Bokstäverna är populära och de två krokarna passade perfekt för pannlapparna(grytlapparna för er som inte pratar Timråmål) i miniatyr som jag virkat enligt möster: http://stjernfalls.blogg.se/2010/march/virka-en-grytlapp-orginalet-grytlapp-kopt.html



Vi fortsätter att leka både Ida och jag fast på helt olika sätt. Jag virkar pannkakan och hon steker den =) Men roligt har vi!!!

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Gurlie Kågström

O vilka härliga bilder. Det finns två små och två stora lekkompisar som väntar på Tomtebo. Kram från oss till er!!!

2010-05-03 @ 08:07:35
Postat av: Eva Rosshagen

Å vad jag längtar att få träffa er.

Rebecka är så nyfiken på er lilla Ida.

Vi kanske kan gå tillsammans med våra

tjejer till Junibacken.



Kram Eva

2010-05-03 @ 17:42:39
Postat av: Eva Rosshagen

Å vad roligt det ska bli att få träffa er igen.

Rebecka är så nyfiken på er lilla Ida,

vi kanske kan gå med tjejerna på Junibacken tillsammans.

Kram Eva å Rebecka

2010-05-03 @ 18:03:35
Postat av: Farmor

Härligt att se era bilder och läsa om Idas dockvrå och kökshörna! Bra att ni inte bara väntar på hemresan utan låter Ida få uppleva en härlig lektid i sitt fina kök medan dagarna går fram tills ni får åka hem.

2010-05-03 @ 18:38:52
Postat av: Linda Djurestad

Nu är ni snart hemma! Härligt

IKEA står kvar. De säljer en gullig pluttig köksdel till barn. Har du sett den i katalogen?

Kram Linda

2010-05-03 @ 19:18:24
Postat av: Lovisa

Vilket fint kök! Det är bara en mästerpysslare som kan få till det så fint :)

Jag vill också åka till Skansen och Junibacken!!!!

KRAM! /Lovisa

2010-05-03 @ 20:50:43
Postat av: Mormor

Oh vad Ni har roligt. Klokt att vara aktiv och låta fantasin flöda. Vilka roliga minnen Ni får med Er-Ta mycket bilder! Glöm bara inte att packa för snart ska Ni få åka hem - OCH Jag vill också gå med till Skansen och Junibacken / Kram



2010-05-03 @ 21:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0