Tjejshopping

Vi hade lägenheten full av Margret idag (både städerska och tvätterska heter Margret) så Ida och jag gick till Yaya och shoppade lite. För mig blev det ett par rosa skor, tror aldrig jag haft rosa förut. Ida tycker väldigt mycket om dem. Hon har gått runt i dem nästan hela kvällen (hon får ju plats med hela foten i tån men det går bra ändå). Vi fönstershoppade lite och så tog vi en fika på Java. Vi delade på en bananasplit, Ida tog bananen och jag tog spliten (för det måste väl resten heta).

Josef kom och hämtade oss påväg från skolan och en väldigt hungrig Ida åt en STOR portion pasta med ostsås som är favoriträtten. När hon somnat tog jag tag i ett projekt som legat på is länge. Jag klippte till en långsjal och gick iväg till en sömmerska för att få den fållad. Med uträttat ärende tog jag bussen till Yaya igen och klippte håret, ett annat projekt som legat på is sen vi kom hit. Nu är alla slitna toppar borta och domaren ska i alla fall inte kunna klaga på min frisyr på fredag. (Om han nu någonsin har uppmärksammat någons frisyr någonsin, han slår inte mig som en man som är särskilt intresserad av sånt).

Imorgon ska vi på ett spännande möte. Vi ska få veta vad utbildningen Kiberagänget ska få innebär. Det känns väldigt bra att det händer saker där. Man skulle ju kunna få vänta i evigheter på att folk ska få till det här men de två kvinnor som ska hjälpa oss ligger verkligen inte på latsidan. Något annat spännande som händer imorgon är LISTAN. Någon gång på eftermiddagen får vi veta OM vi har kvar vår tid på fredag och VILKEN domare vi fått. OM vi har kvar tiden kan vi faktiskt få ett besked på fredag om hur länge vi har kvar här. Det känns helt konstigt.

Vi har fjärilar i magen men mår ganska bra =) / Anna

Kommentarer
Postat av: Lina Pansell

Ska hålla tummarna för att ni har er tid kvar och att ni får den domaren ni vill ha. Ha det fortsatt skönt. kram

2010-03-10 @ 17:41:19
Postat av: Farmor

Det känns bra att veta att det är många som ber för er inför domstolsförhandlingen. I morgon blir det särskilt spännande att gå in och se vad ni skriver för att inte tala om på fredag.

KRAM TILL ER ALLA TRE!

2010-03-10 @ 18:41:53
Postat av: Marika

Låter som ni har mycket spännande dagar framför er...

2010-03-10 @ 19:14:36
Postat av: Mormor

Först vill jag kommentera "Josefs flickor" med rosa skor hmmmm... Anna fanns det bara rosa? Skämt åsido.

Vilket spännande veckoslut för er. Först mötet angående utbildningen för Kiberatjejerna. Sedan!!! hur det går på torsdag em. Är ni med på listan inför fredagen och vilken domare får ni. Vi ber och överlämnar till någon som styr att det bästa får ske.

2010-03-11 @ 14:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0