Nya tag

Vi har inte på något sätt deppat ihop. Det blev inget inlägg igår för planen var att jag skulle blogga om dockkläderna jag höll på med. Ida blev galen så att hon skrek när det där aprikosa (bakstycket) inte gick att sätta på dockan. Mamma hade ju sagt att det var kläder till dockan. Jag lovade då att det skulle finnas en klänning till dockan idag på morgonen. Sen blev jag ju aaaaaaaaaaaadrig klar. Det fick duga med att klänningen åtminstone var ihopsydd. De fina virkade kanterna tog en evighet att göra så det sparade jag till idag. Skor har det blivit också och det är ju tur med tanke på hur skotokig lillskruttan är. Något bloggande blev det alltså inte igår då jag stupade i säng med stickkramp i fingrarna.



Nya tag blir det i alla fall i domstolen den 16 april. Jag vet att det låter långt med en månad men det är egentligen bara två veckors skillnad mellan 12 mars och 16 april. Jag ska förklara. Den domare som vi har även kallad (man får inte skriva konstiga namn om högt uppsatta personer så här kommer en rebus istället) "segagubbar - agubbar + diskproppen - disk" anser sig behöva fem veckor för att läsa våra papper och skriva domen. Om detta skulle krocka med ett av domstolens tre uppehåll så läggs uppehållet till de fem veckorna. Om vi hade fått komma förra fredagen så hade det alltså tagit åtta veckor tills vi fått vår dom (eftersom påskuppehållet börjar på måndag). Nu får vi komma första fredagen efter påskuppehållet och får alltså förmodligen vänta fem veckor efter det. Den som har en almanacka kan då se att det bara är två veckors skillnad i slutändan. Sen finns det inga garantier för att vi verkligen får komma den 16:e eller att han "bara" tar fem veckor på sig han får ta 42 arbetsdagar på sig och det är väl åtta veckor... ja ja det är ingen idé att ta något för givet. Vi tar en dag i taget och just nu är vi glada för att vi har en ny tid och bara "två" domstolsveckor senare än vår första.

Nu ska vi se "Lilla huset på prärien" och fika. / Anna

Kommentarer
Postat av: mormor

En gåva att vara tacksam över är att kunna se det positivt o ta dag för dag. Den gåvan har Ni

Anna jag njuter av att se din produktion. Det kanske blir leksaksbutik på Essingen med hemgjorda docksängar o stickade/virkade dockkläder.

Kram

2010-03-20 @ 18:06:32
Postat av: mormor

Vilken härlig produktion Anna. Kom hem så kan du öppna en ny leksaksbutik på Essingen med egentillverkade docksängar o stickade dockkläder. Vi får väl se!

16/4 låter bra/ Kram

2010-03-20 @ 19:11:21
Postat av: G

Vad vackert!

2010-03-20 @ 20:06:57
Postat av: Hanna

Anna, du är verkligen "one of a kind" - vilken annan mamma stickar dockkläder i dagens Sverige (fast du är ju i Kenya förstås...)?! Inte jag i alla fall... men jag hade en mormor som stickade uuunderbaaara kläder till min Skrållan när jag var liten. Dem ska du/ni få beskåda nån gång!

16 april låter bra - nu ska vi be för att "sega gubben" håller vad han lovat! Kram till er!

2010-03-20 @ 22:21:26
Postat av: Marika

Du får hela nya tiden nya utmaningar när det gäller att få varje problem till en positiv lösning. Fast du som mattelärare borde tycka att det är lite klurigt bara... Jag skojar lite med dig, det hoppas jag att du förstår.



Vackra dockkläder! Min faster stickade en massa kläder till dockor o barbies som Sofie fick för ett tag sedan. Hon hade inget att göra.... Hon har varit dagmamma en gång i tiden.



Kramar i massor.

2010-03-21 @ 09:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0