Melodifestival och docksäng

Vi hade ytterligare en härlig melodifestivalkväll i goda vänners sällskap igår kväll. De goda vännerna fanns i Stockholm men skype är en underbar uppfinning så det kändes inte så. Jag pysslade i vanlig ordning, igår var pysslet en docksäng till Ida. Hon har en nappflaska till dockan som hon gärna matar dockan med så jag tänkte att det var dags för en docksäng. Jag var på stan igår förmiddag och fixade lite tyger och en kartong. Så kartongen kläddes med tyg, täcke och kudde syddes för hand och vips var docksängen färdig.



Ida upptäckte docksängen direkt när hon kom ut i vardagsrummet imorse. Den har varit jätterolig hela dagen. Inte som jag hade tänkt mig förstås. Nog för att dockan har blivit nattad några gånger men det är nog för att vara snäll mot mig. Nej docksängen var naturligtvis till för Ida, dockan fick vackert ligga på golvet och bli matad.



Tja, det fungerade ju det också =)

/ Anna


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tänk om man hade lite av barnens fantasi! Nu vaknar visst min lille prins. Kram på er!

2010-03-15 @ 11:25:00
Postat av: Catrin

Det är så härligt med barn att de tänker "outside the box" ganska bokstavligt i det här fallet :) Bra idé med docksängen - en sån tjusig ska jag pyssla ihop till min dotter också. Tack för tipset!

2010-03-17 @ 17:41:57
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0