Kittelfjäll - Kenya - Kibera

Just nu pågår ett sportlovsläger i Kittelfjäll. Hela anläggningen är full av tonåringar från Stockholms kyrkor (och deras kompisar). De träffas på kvällarna och gör förmodligen en massa skojjigheter om jag känner ledarna rätt. De får också höra direktrapporter från Kenya och Kibera. Sen får de möjlighet att vara med och bidra. Jag har jobbat med tonåringar och jag har ett enormt förtroende för deras vilja och engagemang. När de verkligen berörs av någonting och vill vara med och förändra då händer det saker. Det ska bli väldigt spännande att höra resultatet av deras insamling. Vi är i alla fall väldigt glada för deras engagemang.

Som mamma har jag en väldig massa drömmar om hur uppfostran ska te sig. Det hade jag långt innan jag blev mamma (kanske en effekt av att ha jobbat med barn i 20 år - hjälp nu tror ni ju att jag är lastgammal). En princip som jag VERKLIGEN vill att Ida får med sig i livet är att dela med sig. Vi är inte rika men vi har det vi behöver och lite till, självklart ska vi försöka göra det vi kan med de resurser vi har. Denna självklarhet vill jag att Ida ska ta med sig i livet.

En bättre sammanfattning av läget i Kiberaprojektet kommer på söndag. Då ska jag träffa gänget igen och ta med mig lite överraskningar.

Till hela lägret i Kittelfjäll och alla ni andra som bidragit. TACK för att ni hjälper oss att förverkliga vårt galna projekt. Ni har vår och 40 familjers djupa tacksamhet, de är mycket förundrade över att så många så långt borta kan bry sig om just dem. Vi alla önskar er Guds rika välsignelse!

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Linus

halloj!! glada besked från kittelfjälls lada. ni får nog utöka projektet för vi har samlat in deg till 46 familjer!

ses på skype, kraam.

2010-03-05 @ 10:54:28
Postat av: Farmor

Kul med det fina resultatet. Lycka till i Kibera i morgon Anna!

2010-03-05 @ 19:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0