Nya möten i Kibera

Vi har det fortsatt härligt med mamma, pappa och lillasyster. Vi åker runt och ser allt vi orkar. Idag gick turen ner i Kibera där vi mötte de kvinnor jag berättat om tidigare. Hur vi ska kunna hjälpa dem börjar klarna för oss. Vi ska försöka hjälpa dem att organisera en självhjälpande verksamhet. Hur det kommer att se ut måste de själva komma fram till så jag ska försöka vara med på deras träffar på söndagar.

Jag återkommer nästa vecka med en längre beskrivning om våra planer och hur ni som vill vara med kan hjälpa till. Det börjar kännas som att vi kommer kunna ha dessa 40 familjer i eller påväg in i arbete innan vi åker hem. Men vi klarar det inte själva, vi behöver pengar. Men det är helt klart möjligt och det känns ganska häftigt =)

/ Anna

Ps. Vi gläds med det senaste barnbeskedet i Sverige. En ny familj är påväg hit och en liten kille har fått en mamma och pappa. Det är också stort.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Intressant att höra om engagemanget i Kibera och träffarna på söndagar. Ska bli kul att följa detta.

Det känns verkligen meningsfullt.

2010-01-28 @ 19:35:19
Postat av: Pansells i Sätra

Spännande! Vi ser fram emot att få veta hur vi framöver kan få vara med o stödja ett projekt i Idas födelsestad! Hörde av Lisa om nån resväska som vi ska få fylla med leksaker i kyrkan imorgon. Toppenbra idé. Nu kommer afrikanska barn att få möjlighet att mysa med de gosedjur som våra knappt använt...



Ha fortsatt underbara dagar tillsammans med mormor, morfar o moster! Här hemma håller vintern (kallaste på 23 år enligt Metro idag) oss i ett stadigt grepp med ca -10 o snöfall till o från. Så Larssons kan väl försöka konservera lite solsken o värme i en burk o ta med hem till oss?! :-)



Kram på er!

2010-01-29 @ 17:30:17
Postat av: Anna N

Vilken underbar information; både om ert projekt i Kibera och om den lilla pojken som har mamma och pappa på väg! Det är stor båda två! Jag tänker på er!



Jag träffade Louise, som bor i närheten av er, som har gått Maba:n igår på Biennalen. Hon kommer att höra av sig till dig, Anna!



Kramis från Anna

2010-01-30 @ 12:30:20
Postat av: Susan

Hej du har fått en blogg award av mig, kika i min blogg för mer info.



Kram

2010-02-03 @ 14:44:11
URL: http://mammasusan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0