Kusiner

Ida har ju äntligen fått träffa sin älskade kusin Nitte (Nisse). Hon har haft lite svårt att lära sig vilka de där Jakob och Karin är då Nitte överskuggat allt intresse på den sidan i godnattboken. Det är ganska sött att se dem börja leka, åtminstone bredvid varandra. De är väldigt förtjusta i de leksaker som just den andra leker med =). Det kommer att bli bra med en kusinkompis när vi kommer hem =).

Annars är nog Idas favorit den yngre farbrodern Linus. Hon blir vääääldigt glad när han kommer och han var en av de första som fick ta henne i knät. Hon väljer nådigt själv vem som får komma nära.

Igår var vi på stan och gick omkring, idag har vi tittat in på barnhemmet innan vi skulle lägga oss vid poolen. Problemet var bara att solen sken när vi var på barnhemmet men inte när vi var vid poolen =). Kvällen har de två ungdommarna i gänget tillbringat på Carnivore och ätit kött. Vi gamlingar har suttit hemma och ätit lokala delikatesser och pratat.

Nu har alla gubbar gått och lagt sig, imorgon bitti åker de på safari. Kvinnor och barn stannar hemma och njuter av livet i Nairobi istället.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Sandra L

Är Karin och Jakob hos er?? Hälsa från mig, det var väääldigt längesen...Hoppas ni mår bra allihop. Kram

2010-01-10 @ 22:30:16
Postat av: mormor

Jätteroligt med de små kusinerna. Oh vad Linus kan känna sig stolt!!! Lyckans kille. Spännande med killsafari- inte så dumt kan jag tänka. Ni som är hemma ska ha det så mysigt - jag tror de små mår bäst av att vara med sina mammor vid polen. Kram

2010-01-10 @ 23:46:38
Postat av: Hanna

Så mysigt ni har det! :-)

Ser fram emot Idas reaktion på sysslingarna när de väl får träffas! Ida är smart... det gäller att välja med omsorg vem man vill krypa upp hos! Å frågar hon Alva så ska man inte vara alltför lättflörtad, den personliga integriteten är viktig! Så de så!

Idag strålar vintersolen över ett lagom kallt Sthlm (ca -6). Nu ska jag ta lunch o sen en prommis genom Kungsan för att andas in lite "frisk" luft. Ha det gott i solen o poolen! Kraaam!

2010-01-11 @ 11:47:00
Postat av: mormor

Oj då det gick visst lite fort för mig härovan. Jag skrev att barn o mödrar skulle vara (i)vid polen. Men dit tycker jag inte ni ska åka. Stanna ni vid poolen.

2010-01-11 @ 16:53:52
Postat av: Farmor

Vad mysigt för Linus att vara speciellt utvald av denna lilla söta goding. Det är han alldeles säkert särskilt stolt över. Hoppas ni tjejer och Nisse får fina dagar tillsammans!

2010-01-11 @ 17:07:25
Postat av: Lisa

Vad roligt att så många har kommit och hälsat på er. Även om jag inte alltid skriver kommentarer så läser jag ofta på er blogg- Ha det gott och ta hand om er.

Kram Lisa (Tage och Marcus)

2010-01-12 @ 20:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0