OS eller melodifestival???

Vi har just insett att webbradio om den är direktsänd fungerar ganska bra även till Kenya =) Det blir alltså melodifestivalen med kommentator och allt imorgon =D. Förra lördan hade vi ljud via skype. En av våra KÄRA vänner hade kopplat ljudet från TV:n till datorn och så fick vi hans kommentarer om kläder och annat. Fantastiskt!!! Imorgon ska vi prova webbradion så kan vi dessutom skrivskypa med våra vänner och läsa alla kommentarerna.

Jag och melodifestivalen har ett speciellt förhållande. Jag såg min första hela när Carola vann första gången och sen är jag fast. Glädje, kläderna. alla konstiga låtar det är bara fantastiskt alltihop. Och nu får vi uppleva den på ett helt annat sätt. Missar den gör jag INTE.

Att vi kollat webbradio är helt enkelt för att maken har försäkrat sig om att få lite OS. Att vinter OS skulle sändas på kenyansk TV tror vi inte riktigt på. Han insåg besviket att han skulle bli tvungen att missa störtlopp eller skidskytte eller vad det var för något imorgon. I vår familj vinner nämligen melodifestivalen över OS! Men jag gillar OS också så bara det inte är melodifestival samtidigt så lyssnar jag gärna.

Jag tycker det är dags för er som läser att höra av er igen. Mamma, svärmor och syster känner sig ensamma med kommentarerna. Vilka är ni därute? Hur fördelar ni uppmärksamheten OS eller melodifestival, både ock eller inget dera??? Dags för en liten läsarundersökning helt enkelt.

Nu ska vi se klart sagan om ringen så vi kan ägna oss helhjärtat åt detta enorma utbud på webbradion imorgon.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Maria

Läsarundersökning skrev du, så då får man väl presentera sig, jag är syster till en av era grannar (Fru F) o har med nöje följt er blogg länge.

Härligt att ni inte missar melodifestivalen ens i Kenya - teknikens under : ) Här väljer "vi" oxå melodifestivalen, fö kommer det nog bli mkt OS framöver.

Lycka till med adoptionen o ert "projekt"!

2010-02-12 @ 21:43:36
Postat av: Hej och Hopp

Jag svarar lydigt ;-)

Här blir det OS i helgen + firandet av det vietnamesiska nyåret - det konkurrerar till och med ut spännande skidskytte :-)



Min dotter och jag har haft varandra i snart 6 månader och förutom all lycka med henne så har jag också fått nya fina vänner och en ny kultur att ta del av. Adoption berikar på många sätt!

2010-02-12 @ 23:37:58
URL: http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com
Postat av: Marika

Jag har inte bestämt mig riktigt för vad det blir. Jag älskar att se skidskytte samtidigt som melodifestivalen är melodifestivalen. Det blir ett svårt val. Men det kan ju gå bra om svt play skickar ut lite melodifestival.... Annars får lotten avgöra. Låter veligt, ska nog kolla tiderna för skidskyttet.



Kram Marika

2010-02-13 @ 09:51:03
Postat av: G

Hittade er blogg via mina föräldrars dagentidning.

Vinter OS, vad är det?? Melodifestivalen blir det såklart!!



Hoppas ni får en trevlig kväll! /G

2010-02-13 @ 13:35:56
Postat av: Lovisa

MELODIFESTIVALEN!!!!!! Vad annars????????? Men de får ta och rycka upp sig från förra veckan, lite bättre låtar måste väl ändå herr Björkman kunna plocka fram.

Nu ska vi ut i snöblåsten och köpa frimärken....vilken vinter vi har haft i år!

Ser fram emot kvällen.... :)

2010-02-13 @ 15:44:45
Postat av: Toril

Bli norsk! Her gjør vi oss ferdig med den norske melodifestivalen før OL - dermed ingen interessekonflikt :-) Lykke til videre med adopsjon og lesing!

2010-02-13 @ 19:55:54
Postat av: Emma

Här vinner melodifestivalen lätt, men nu väntar vi på skidskyttet när svenskarna kommer igång :-)

2010-02-13 @ 22:04:34
Postat av: LisaBB

Valet är lätt. Ingetdera :-)

Vi var bortbjudna, men det är inte säkert att det hade blivit melodifestival hemma heller. OS tror jag inte att det hade blivit, men ibland slår sportintresset till, men dröjer mellan gångerna. Jag läser alltid bloggen. Kram till er alla tre.

2010-02-14 @ 07:15:54
Postat av: Kicki

Här blir det först melodifestival och sen skidskytte...de sänds ju som tur är inte samtidigt. Sen underlättar det att maken inte är intresserad av varken melodifestival eller OS...jag zappar m a o som jag vill!



Jag är gammal bekant med hela din familj Anna och fick nys om den här bloggen via facebook och jag har följt er från början. Ni (alla 3)och hela er "process" finns i mina böner.



Kram

2010-02-14 @ 12:01:33
Postat av: kusin Karin

Melodifestival, i vårt hem av Sture kallas det "gapfestivalen". Här rådet det OS och Rally för hela slanten. Nu ska vi in till stan. Här har vi haft Rally under helgen. Vackert vinterväder med solsken några +grader. I kväll OS igen, underbart.

Alltid lika härligt läsa om er 3.

Må så gott kram kram

2010-02-14 @ 14:48:15
Postat av: Birgitta





Melodifestivalen

2010-02-14 @ 17:35:25
Postat av: Cecilia Carlid

Sport är inte min grej. Melodifestivalen kollar jag på om jag inte har nåt annat inbokat. Men på lördag ska jag definitivt prioritera att kolla, för då tävlar min f.d. klasskompis Erik Linder och då måste man ju heja. Varför går du förresten inte in på svt.se? Det går ju att kolla live på svtplay

2010-02-15 @ 10:55:13
Postat av: Andrea Thörn

Melodifestival, så klart!

OS får en plats i periferin.

Kram på er alla tre!

2010-02-15 @ 11:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0