Dubbelmöte

Idag skulle jag skypa med jobbet. Jag har haft nöjet att delta i doktorandseminarierna på jobbet under hela tiden vi varit här. Med några undantag när vi varit på safari eller i domstolen. Jag har aldrig något vettigt att komma med men jag får ha kontakt med mina goa kollegor och jag får lyssna på alla dessa kloka människor vilket förhoppningsvis gör mig en smula klokare i längden. Idag var det ett sådant seminarium och jag bänkade mig vid datorn. Josef och Ida gick ut till gungan.

En kvart senare kom de in med andan i halsen. Vi skulle ha varit på ett möte angående projektet i Kibera klockan 10.00 (då seminariet började). Alla satt och väntade. SUCK här predikar vi om swedish time och så glömmer vi hela mötet. Josef snabb-packade en väska och kuskade iväg med Ida. Ytterligare en halvtimme senare ringer han och frågar om vi kan ha mötet hemma för att slippa betala avgift på huvudkontoret. Sagt och gjort Josef, Ida och fyra andra kom hem och hade möte i vardagsrummet, jag satt och skypade i sovrummet.

När jag sagt hejdå till kollegorna fortsatte jag med mötet i vardagsrummet. Efter en stund insåg vi att hela gänget behövde lunch. Vi hade inte direkt handlat för att föda fyra extra personer, i alla fall inte med samma rätt. Pytt i panna alltså men i form av pastasås. Vad sägs om bacon, korv, purjolök, lök, majs, ost och matlagningsgrädde i samma pastasås. Jag frågade om det var någon som inte åt fläskkött, alla gör inte det här. Alla åt fläskkött men de hade bara inte gjort det än. En bit in i lunchen frågade Henry vad de tyckte om fläskköttet. De visste inte vad av alla konstigheter i maten som var fläsk. En pekade på en majsbit och frågade om det var fläsket. Ja, det är inte lätt när man inte provat förr. Inte säkert att de ätit mzungo-mat någonsin förut.

Nu ska vi titta på Mc Gyver, Jag kan också rapportera att maten i går var riktigt god mzungo-mat. Han är en bra kock min man =)

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Hanna, Tony, Alva, Melker å Sune

Josef o McGyver har alltså vissa likheter... båda kan fixa till nåt bra utav ingenting! :-)

2010-04-10 @ 17:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0