Sjukligt

Idag har det varit lite sjukligt i det Pansellska hemmet.

Lillan har haft lite feber, troligen efter en spruta hon fick i går, annars kan det vara en förkylning. Därav har hon varit lite mer stillam än vanligt.

Själv har jag prövat på lite parasiter. En inte allt för komfortabel upplevelse som vi säkert kommer att få upprepa flera gånger båda två, i värsta fall alla tre. Symptomen började i måndags eller tisdags, vet inte riktigt när. Parasiterna påkallar sin uppmärksamhet genom illamående som kommer i omgångar. Först tänkte jag inte så mycket på det eftersom det liknar symptom jag ibland kan få. Men när illamåndet inte gav vika utan bara ökade från dag till dag trots att jag ökat min dos av Omeprasol så anade jag ugglor i mossen. Så i eftermiddags bestämde jag mig för att ta en taxi till "Centre for tropical and travel medicine". Efter att jag lämnat prover (vilket jag inte tänker gå närmare in på :-) fick jag vänta i en halvtimme ungefär. Sedan fick jag domen. Två olika sortrers parasiter hittade. En doktor skrev ut medicin och sedan vandrade jag till apoteket. Allt som allt tog det mig c:a två timmar och kostade 300 Kr för klinikbesök och medicin.

Annars var detta första dagen som vi fick ta med oss lillan ut utanför barnhemsområdet själva en stund. Vi vandrade ner till ett köpcentrum och tog en fika. Vi satt tillsammans vi tre i ett hörn på ett jättemysigt fik i en timme. Det var underbart, hon busar mer med oss när inte personalen är i närheten. Sedan promenerade vi tillbaka i långsam mak. Väl framme på barnhemmet stannde Anna en stund med vår lilla dotter och jag åkte till kliniken för att bli undersökt.

Vi möttes hemma igen och har avslutat dagen med köttfärspaj och Vänner.

Josef

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0