Stora framsteg på namnsdagen

Idag har Ida tagit sig fram på händer och knän så att vi faktiskt kan kalla det krypa. Hon belv så överförtjust av sin framfart att hon helt sonika satte sig. Sen blev det inget mer krypt idag men vänta bara...

Själv har jag jobbat idag, nåja jag har Skypat ett seminarium. Jag till och med redovisade lite, jag kom åtminstone med några kommentarer som mycket väl kan ha ställt till det mer än de hjälpte. Inte lätt att redovisa med en pratglad Anna i datorn =) Jag deltog i alla fall och kunde höra nästan allt tack vare en gullig kollega =)

När jag jobbade hade Ida pappa för sig själv hela förmiddagen. De var ute och lekte med kompisarna som bor här innan förmiddagsluren. Jag var inne och kikade på dem under en bensträckare. Ida låg helt utslagen över Josefs bröst, synd att man inte vågar ha blixt, det är för gulligt.

När jag jobbat klart och vi ätit lunch gick vi till poolen och myste där en stund. Jobbigare arbetsdagar har jag haft =)

Nu sover Ida och det är faktiskt lungt i huset. Men när hon skulle somna hördes höga röster utanför sovrumsfönstret. Då gick fröken (jag är lärare) Anna ut i hallen, använde fröken-rösten och bad barnen (som lekte och hade jätteroligt) att vara tysta. Hittills har det fungerat.

Ida är djupt rörd över alla gratulationer på namnsdagen - eller hennes föräldrar i alla fall =)

/ Anna


Kommentarer
Postat av: LisaBB

Kul att du är igång och jobbar lite Anna. Vad har du för skype namn?

Jag skypar även med video nu för tiden. Måste ju odla kontakten med bonusbarnbarnet i Blekinge :-)

Kram, mest till Ida.

2009-09-15 @ 08:31:39
Postat av: Kicki

Gullg är det härligt att bli kallad ibland. KRAM

2009-09-15 @ 13:29:16
Postat av: Malin Wennerhult

Vad härligt det är att få följa med på er resa och höra om Idas framsteg genom bloggen. Vad kul att hon har börjat krypa! Vi tänker på er och gläds! Och Josef, lycka till med kommande uppgifter i kyrkan och samfundet. Sköt om er.

/Malin

2009-09-17 @ 17:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0