En dag av nåd

Häromdagen satt jag med Ida i famnen och lyssnade på Unite (en skiva med fantastiska sånger om och till Jesus). Sångerna brukar jag ofta sjunga i kyrkan hemma så jag kan dem väl, nu när jag satt med min lilla skatt i famnen och lyssnade på dessa fantastiska texter till exempel Jonathan Lunds underbara "låt din nåd omsluta mig, nu när jag kommer som jag är till dig, kommer trots mina fel, genom din nåd kan jag bli hel, Herre jag ber låt din nåd omsluta mig" fylldes jag av en obeskrivlig tacksamhet till Gud för det lilla liv jag får hålla i mina armar. Det är helt fantastiskt att jag får vara med om detta. Efter det har jag haft en annan sång på hjärnan. 

Hjärtat fylls av tacksamhet till Gud
En dag av nåd som vi har fått att leva i
En stund av ljus snart flyr den bort ifrån vår tid.
En dag av nåd är som en öppen dörr till Gud
Han vill visa vem han är och ge en tro som bär
En dag av nåd kan bli en start på något nytt
                                                  Roland Utbult

Idag har vi varit på bibelskolan i Karen där Josef ska gästföreläsa lite. När jag berättade om vad jag jobbar med i Sverige blev rektorn eld och lågor. De håller på att bygga upp en förskollärarutbildning och bara det att jag arbetar med lärarutbildning i Sverige var tydligen fantastiskt. Jag har lovat att träffa personalen på skolan som arbetar med detta på fredag för att berätta vem jag är och vilka erfarenheter jag har så får vi se om de kan ha användning av mig. Enligt rektorn var detta ett stort bönesvar och han var helt lycklig. Det är som på julafton, det är faktiskt roligare att ge än att få. Det är stort att vara någon annans bönesvar. Det ska bli intressant att se var detta slutar.

/ Anna




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack för att du påminde mig om den härliga gamla sången. Måste leta rätt på LP:n!

Ja, stort att både vara och leva med ett bönesvar! Som föräldrar är ni (och vi) också ett bönesvar. Det är så gott att veta att barnhemspersonalen på New Life ber för sina barn att de ska få föräldrar. Och nu är ni där hos er flicka!

Lycka till med de spännande uppdragen som väntar!

2009-09-23 @ 07:51:44
URL: http://www.ekhemmanet.se
Postat av: LisaBB

Fantastiskt!

Du kan säkert bidra med en hel del i deras förskollärarutbilning. Och tänk vilka nyttiga erfarenheter du får med dig hit upp till oss i Stockholm. Go for it!

2009-09-23 @ 07:59:16
Postat av: Emma

Åh blir aldeles varm i hjärtat!

2009-09-23 @ 18:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0