Tjejkväll

Vi var tre mammor som sågs på Java för middag och tjejsnack och senare bio. Väldigt mysigt alltihop faktiskt. Fru M och jag kom först och gick för att köpa biljetter. Vimsmajan Anna (det är jag) beställde biljetter, snabbt ska det gå. När vi gick mot trappan (vi skulle ju äta först) undrade killarna var vi skulle, filmen börjar ju nu. Jag hade inte sagt vilken tid vi ville ha biljetter till. Det skulle ordna sig sa de, kom bara tillbaka när ni vill se filmen.

Vi gick och åt, och pratade. Jag var sist klar med maten, kan vara för att jag pratade för mycket... otippat i så fall. Stackars sällskap! Vips hade en och en halv timme försvunnit och det var dags att gå till bion. Där uppe fanns godis hade vi sett som liknade svenskt. När vi kom dit visade det sig att det VAR svenskt godis. Innehållsförteckningen var på svenska och på godispåsen står det DIN GODISBLANDNING =) Inte nog med det de hade SALTLAKRITS Josef har suckat ett tag över sin längtan efter just det. Vi blev ju tvungna att köpa med oss godis hem. Kenyanska kassor är sällan effektiva så det tog ett tag att betala godiset. Man kunde inte heller få betala för 316g bara för jämna 50g =) =) =) Inte ens mattefröken och en miniräknare kunde övertyga om att man kan ta betalt för 316g.

Filmen var sorglig, det snyftades en hel del i salongen och då var vi fem stycken där. My sister's keeper hette den och handlade om en cancersjuk tjej, snyft snyft. Men mycket tänkvärd och vacker. Sensmoralen fick mig att tänka på Tomas Sjödins böcker. De rekommenderas VARMT http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=Tomas+Sj%f6din&title=Tomas+Sj%f6din&fromproduct=False När träden avlövas... är den första. En sak jag har lärt mig av hans böcker som också var ett starkt budskap i kvällens film är att alla liv är hela värdefulla liv även om de ibland är korta. Om du inte har läst böckerna gör det!

Nu sitter Josef och smaskar på saltisar och är rätt nöjd. Jag ska göra klart min jultomte, Rudolf (med röda mulen) blev klar förut idag.

/ Anna


Kommentarer
Postat av: Marika

Låter som en väldigt härlig kväll, nästan som ett vanligt svensson-liv...

2009-11-12 @ 21:59:36
Postat av: Åsa och Andreas

Härligt att höra att man kan få tag i lakrits! :) /ÅoA

2009-11-12 @ 22:26:39
URL: http://iborian.wordpress.com
Postat av: Anna-Lena i ett kallt land

Nej e de sant , har vi varit i Kenya i 8 månader och både missat saltlakrisen på Plaza + den libanesiska restaurangen =( . ÖDE!!! ;-D

2009-11-13 @ 09:48:04
Postat av: Hanna P

Men tänk så underbart att man kan ha tjej-kväll även i Nairobi?! Jag ska försöka dra ihop ett gäng flickor (ålder 30+) o gå på julkonsert. I år väljer vi på Sissel, Peter Jöback eller Sanna, Shirley o Sonja + Måns. Vi får se om vi hamnar på nån av dessa eller på nån helt annan... vi kommer dock sakna ditt sällskap Anna! Kraaaaaaaam!

Kram till Ida oxå förstås o till Josef (trots att han inte är tjej)

2009-11-13 @ 14:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0