Sol vind och vatten

Fast inte så mycket vind, bara sådär så det känns som om någon "klappar fint" när den varma vinden smeker en solvarm hud. Idag har vi haft strålande väder. Solen har lyst från en klarblå himmel och temperaturen har väl legat runt 25. Vi har tillbringat hela dagen vid poolen, Ida har sovit båda gångerna i vagnen och vi tog till och med ut lunchen. Helt underbart ljuvligt. Vi har till och från ganska ruggigt och regnigt just nu så det gäller att ta vara på värmen när den kommer. Säger vi poolälskare som vi är =)

Sittandes vid poolen pysslade jag (jag pysslar nämligen nästan jämt med någonting) pysslet för dagen är en jultomte. Jag gick in på http://www.lionbrand.com/ härom dagen och sökte på amigurami och christmas. Jag fick fram fantastiska mönster bland annat på tomten här som ska få sitta under granen. Jo vi ska ha julgran, vi har hittat den kort, mager allmänt sorglig men vänta bara tills vi har fyllt den med pyssel. En stor sorg är att vi inte kan klä vår gran med våra syskon den 22/12, men vi får väl skypa när vi klär. Hoppas alla våra miljoner julsaker hemma gör hyresgästerna riktigt glada!

Kvällen har vi tillbringat med goda grannar http://mammasusan.blogspot.com/ vi gick och handlade tillsammans och innan shoppingen åt vi middag. Vi åt kinesiskt som jag har suktat efter i några veckor. SÅ gott, Ida älskade särskilt nudlarna som hon fick till efterrätt.

Kvar av kvällen är några avsnitt vita huset och färdigställandet av tomten, helt klar kan han inte bli jag måste hitta en annan färg till ansiktet än kritvit han ser lite magsjuk ut nu.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: LisaBB

Hej svejs

Det är genom denna blogg som jag blir påmind om att julen närmar sig!!! Inte helt fel, då kanske jag inte blir lika överraskad vid första advent som jag brukar bli. Kram till er alla tre.

2009-11-08 @ 16:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0