Regn och annat onämnbart

Idag har det regnat så vi har hållt oss inomhus. Under förmiddagen roade Ida och jag oss med att sortera tvätt och diska. Eller Ida var kanske inte så road förutom under alla 1000 pauser jag fick göra för att just roa henne. Alltså jag kanske också var mer road av pauserna än de andra sysslorna men det blev gjort och det är ju skönt. Vi har hembesök imorgon så det gäller ju att vi kan visa upp vårt "vackra" hem =)

Vid lunch började Josefs mage att krångla, det visade sig vara matförgiftning. Det var faktiskt riktigt synd om honom. Han var bättre på kvällningen och har gått och lagt sig nu, hoppas verkligen att han sover. Lite åkommor i magtrakten är ju bara att räkna med här nere, lite orättvist bara att bakterierna och amöborna hoppar över mig och koncentrerar sig på Josef.

Nu har jag gjort min vanliga kvällsrunda på bloggarna och på facebook. Känns som att vara hemma för en stund (förutom när jag läser Kenyabloggar förstås). Nu ska jag lägga mig. Antar att jag blir ensam om nattvällingen inatt, den står förberedd och klar det är bara varmvattnet som saknas och det ska jag väl inte kunna missa hur medvetslös jag än är.

Nattinatt / Anna

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas Josef kryar på sig! Vet precis hur det är, när vi bodde i Ecuador fick jag allt och Marcus nästan inget. Världens bästa bantningskur, men också den som gör mest ont!

2009-11-02 @ 22:17:55
Postat av: kusin Karin

Hej på er!



Vill bara anknyta till att du Anna håller på att julpyssla och baka. Hör vår käre mormors stämma säga

-Ja Anna du är "varst i hela boka"

En varm kram till er från mig =)

2009-11-03 @ 15:19:36
Postat av: Hanna P

Krya på dig Josef! Tur att du har en stark hustru som står emot baskeluskerna. För tänk om ni blivit däckade båda två... inge kul!

Ikväll får vi besök av fru Folkeson som började jobba i Haninge igår. Det blir trevligt!

Kram Hanna å resten

2009-11-03 @ 15:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0