Middag

Nu ska vi snart äta middag klockan nio på kvällen. Vi är ganska hungriga men det är skönt att tända ljus och äta middag i lugn och ro. Tacopaj serveras det idag, mums!!! Den som inte nattar Ida brukar laga mat. Man kommer alltså ut ur mörkret kisande och hungrig till ett dukat bord - oftast. Det är helt ok!!! Ida har också ätit middag, idag blev det gröt. Pappa matade och han deklarerade sin matningsfilosofi - kladda så mycket du vill bara du äter. Ida försågs med egen sked (något jag brukar spara till lite torrare maträtter än gröt). Sen fick han äta upp sin filosofi när dottern och köket skulle saneras =)

Idag sänder vi ett stort grattis till farmor som fyller år, inte så många men hon får stora gratulationsönskningar från Kenya.

Så väntar vi med spänning för att se om det går att Skypa med ett helt gäng samtidigt. Några av våra vänner samlas ikväll för att fika, prata och be tillsammans, de har lovat att ringa upp. MYSIGT!!!

Nu ska en hungrig mamma äta så att hon kan lukta ännu mer vitlök imorgon.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror ni vi fick till det där med Skypen... näää... men vi pratade om er o bad för er det ska ni veta! :-) Ber om ursäkt å min något vimsiga makes vägnar... Vi var en decimerad skara ikväll. Mats o barnen, Pernilla med magen, 4*Pansell å så Sune förstås. Resten jobbade eller var sjuka (pga influensavaccin eller "vanliga" influensan = stackarna!) Tony, Pernilla, Lisa o fam B har redan fått sina sprutor. Nu har turen även kommit till barnen o sen oss "vanliga" vuxna (fast jag tänkte försöka snika mig till en när vi ändå går dit med A & M).



Natti natti på er go' vänner! Ni sover säkert redan vid det här laget med tanke på att ni är två timmar före oss. Så vi säger väl god morgon på en gång då!



Kram Hanna å Tony å Sune som är vakna

A & M hälsar ZZZZZZZZZZZZZZ...

2009-11-05 @ 22:58:54
Postat av: Pernilla

O jag somnade också tidigt...är ledig idag och när vaknar man då??? 6.00, men jag har sovit en timme i soffan nu, skönt...Kram på er!

2009-11-06 @ 09:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0