Kursupptakt

Idag väcktes jag 06.00 (ja, jag vet att det är normalfallet för småbarnsföräldrar men inte i den här familjen) huga, jag som kunde inte somna igår kväll. Anledningen var kursupptakt på skolan 07.30. Tidigt tyckte ja tills jag såg deras schema. Första lektionen börjar 06.00 och den sista slutar 22.00!!! Jag ska aldrig mer tycka synd om mina studenter. Blev en gång tvungen att börja ett seminarium 08.30, studenterna kom helt enkelt inte före 9.00, 08.30 var tydligen alldeles för tidigt.

Jag skulle i alla fall presentera mig, så det gjorde jag. Ja sa vad jag hette, vad jag har jobbat med och vad jag jobbar med just nu. Nån som tyckte det var konstigt??? Det tyckte samtliga i dagens publik. Jag hade ju inte börjat med vem min man och dotter var. Här presenterar man sig genom sin familj. De måste ha undrat vem den stackars karln var som bar på barnet =)

Sen skulle vi planera, en afrikansk stund (två timmar) senare kunde vi börja. Nu har vi i alla fall gjort en planering som känns väldigt bra förutom att jag är rädd för att förvirra de stackars studenterna med mina idéer. Hoppas de kommer helskinnade ur detta. Fast jag är mer bekymrad över deras sömnbrist!

När vi kom hem fick Ida lunch och somnade gott. Vi åt också lunch... och somnade gott. En och en halv timme senare (Ida hade sovit två och en halv) vaknade vi! Välbehövlig vila =) Ida låg och tittade i sängen helt tyst. Hon hade förmodligen nyss vaknat. Snällt barn som låter mor och far vila.

Nu har vi (läs jag) gråtit till Lilla huset på prärien och avslutar kvällen med första Harry Potter filmen. Vi fick just hit den senaste och då måste man börja från början.

Hej svejs / Anna

Kommentarer
Postat av: Emma L

ja men antagligen är det inte KOLSVART där kl 6 på morgonen nu, Så liiite mer synd är det om oss (ja, jag tycker synd om mig själv) Lilla huset på prärien har kommit ut i ny säsong nu!!!

2009-11-30 @ 20:57:47
Postat av: Kicki

Vi har oxå Harry Potter-feber i Tullinge. KRAM:-)

2009-12-02 @ 18:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0