Kossorna

Idag åkte Ida och jag med pappan till skolan. Det innebar att jag fick gå upp fruktansvärt tidigt, Ida och jag sover ju skönhetssömn när Josef har åkt till jobbet (det fungerar bara på Ida). Ida vaknade när jag hade bytt blöja och höll på att klä på henne. Vällingen fick hon i bilen. Det var alltså två trötta tjejer som skulle underhålla sig själva i tre timmar.

Skolan har två kor och några kalvar. Vi tittade på kossorna två gånger. Kalvarna var inte ute, det hade varit SÅ kallt på morgonen så de var fortfarande inne och värmde sig =). Ida gillar kossor, den väldigt lilla figuren är inte alls rädd för stora kossor. Smart tjej!

Tack och lov var en av lärarna i förskollärarutbildningen där så jag kunde prata med henne ett tag. Inte helt fel då jag fick veta att vi har möte på fredag. Framförhållningen är... afrikansk, helt ok, vi är inte precis fullbokade.

Efter en trevlig fika med lärarna tog vi bilen till köpcentret i Karen där vi åt lunch. Sen åkte vi för att se om vi kunde hitta själva nu när vi inte åker taxi längre. Det gjorde vi, vilken frihetskänsla att bestämma själv var och när bilen ska åka utan att tycka synd om chauffören som väntar (som i och för sig får betalt för att sova i bilen, men mitt svenska jag har problem med att uppehålla taxichaufförer).

Med den tidiga väckningen och kort sovstund mitt på dagen hade vi en mycket trött tös ikväll som somade innan pyjamasen var på. Hon sov genom hela blöjbytet och pyjamaspåklädningen och sover fortfarande =)

/ Anna


Kommentarer
Postat av: morfar

Ida är sin morfar upp i dagen, morgontrött. Jag erbjuder mig att vara barnvakt på mornarna.

2009-11-17 @ 22:28:11
Postat av: Marika

Det låter som ett härligt familjeliv.



Kramar i massor/Marika

2009-11-17 @ 23:15:55
Postat av: Ullis

Låter som att Ida är mamma upp i dagen... ;)

2009-11-18 @ 17:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0