Stiltje

Jag fick en uppsträckning på jobbet igår. Jag hade tydligen inte uppdaterat bloggen i önskad utsträckning. Mitt tafatta försök med att "jag har ju skrivit att det inte blir så ofta innan vi åker" räckte inte som ursäkt. Förlåt Anders =)


Det händer nämligen absolut ingenting just nu. Sist vi hörde något om våra papper var de hos Notarius Publicus. Sen ska de tröska via UD och Kenyanska ambassaden innan de skickas ner till Kenya. Under tiden har vi inte fått höra någonting och Adoptionscentrum har kanske bättre saker för sig än att uppdatera otåliga människor med att det fortfarande inte har hänt något och det finns kanske fler otåliga än vi. Jag vill också sända en tanke till alla ni som är på väg till Kina och som inte får åka bara för att Kina har fått influensa-skräck. Om jag är otålig vad ska inte ni vara då.


Tro inte att vi tappar modet för det. Detta innebär att vi kan få utnyttja vår älskade husvagn i sommar vilket inte är fy skam. Vi är också helt och hållet övertygade om att Gud är med oss vilket visade sig senast i lägenhetsuthyrningen. Vi har bett om att få lägenheten uthyrd till några stabila personer som kommer att hyra lägenheten under hela hösten. Våra hyresgäster hade (veckan innan allt blev klart) bett om att få tag på en lägenhet lämplig för två att dela på. Snacka om dubbelt bönesvar!


Väntan fortsätter och bloggen uppdateras åtminstone så fort det händer något =)


/ Anna


Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt när det löser sig så bra med de praktiska sakerna. Vilken rikedom och trygghet det är att få gå till Gud med allt, både smått och stort.

Förstår att det är "långväntat" att inget höra, men den som väntar på nåt gott... En liten människa som är värd att vänta på. =)

Kram

2009-05-05 @ 11:50:10
Postat av: Cecilia

Grattis och amen till uthyrningen! Härligt att det kan lösa sig så bra. Och redan nu!

I väntan på att det ska hända nåt mer kan du kanske berätta valfria delar om er båda? Blev ju t ex väldigt nyfiken på ursprunget när jag läste kommentaren på vår blogg nyss!

Förresten: det skadar inte att mejlbomba AC ibland. Vi trodde att våra papper låg på kenyanska ambassaden men då var de redan skickade utan att vi fått veta det! Så ibland kan man få glada överraskningar! Hoppas på många såna för er!

2009-05-06 @ 19:32:13
URL: http://kenya.ekhemmanet.se
Postat av: Anna-Maria

Vad roligt att läsa er blogg! Den kommer jag att följa med spänning. Känner så väl igen mig i mycket av det du skriver, särskilt denna otåliga väntan och som vi då tyckte tystnad och brist på uppdatering från AC. Men vad det var och är värt all denna otåliga väntan!!! :)

Kram på er båda

2009-05-06 @ 22:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0