Hormonrubbningar

Nu är de här! Hormonrubbningarna. Tårarna kommer när som helst hur lätt som helst. Mina underbara fantastiska kompisar meddelade att de ska "göra nåt mysigt" med mig på lördag som födelsedagspresent - lilleskuttårar. Mamma sa fina saker på födelsedagen - lilleskuttårar. Nu när jag skriver - lite mer stillsamma tårar =). Vilken skatt det är att ha vänner och familj att sakna i åtta månader. Det ha nämligen gått upp för mig att jag faktiskt inte kommer att få träffa alla dessa människor som jag älskar på väldigt väldigt länge, därav tårarna. Jag vet att åtta månader (eller vad det blir) går fort och att det inte kommer att ha hänt nåt här hemma men ändå.

I söndags träffades några av oss som väntar för att grilla, ha trevligt och PRATA. Helt underbart roligt med nya härliga människor. Jag inser att Kenya kommer att innebära att skatten utökas. Inte bara med en skrutt utan också med nya vänner. Då blir jag glad istället. Ja ni ser, det är stora svängningar just nu.

Får Kenya hör vi INGET, vi väntar och väntar. Väskor är inköpta och en är provpackad. Vi börjar rensa i lägenheten för att göra plats för nya hyresgäster. Det är overkligt och otåligt samtidigt som vi har så mycket som måste göras så att tiden kommer säkert inte att räcka till. Intet är som väntas tider, heter det väl.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Ja tänk att hormonrubbningarna hör till den här graviditeten oxå. sista veckan innan vi åkte (efter att vi fått barnbesked) höll jag på så där oxå. jag kunde börja gråta när jag tänkte på att daniel skulle berätta för sina elever att vi fått barn osv...

lite mysigt är det ju oxå.

TYSTNADEN från Kenya känns lång, men så plötsligt händer det och så får man Telefonsamtalet!

Ni är väntade här nere!

Varmt välkomna!

2009-07-01 @ 09:07:19
URL: http://dagarmedmagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0