Grattis

Jag tänkte först slänga in detta i min lilla Tallinberättelse men gratulationerna förtjänar sin egen rubrik. Det har hänt en hel del både i Sverige och Kenya och av någon outgrundlig anledning har det inte uppmärksammats här.

Jag har bett er som ber att be för diverse domstolstider och annat, då är det inte mer än rätt att jag följer upp det också =)


Idag har familjen Ekhem i http://kenya.ekhemmanet.se/#home blivit godkända och kan snart styra kosan till sommarsverige. Förra veckan fick en annan familj godkänt efter rekordsnabba 6,5 månad. Ett enormt stort grattis till er!!!

Våra goa vänner i http://jambokaruri.blogg.se/ har fått sin första domstolshearing avklarad. Två par har nyligen landat i Kenya och vi är några par som har papper där nere och som väntar lika otåligt. Hoppas jag inte glömt något glädjeämne, då får nån hjälpa mig i så fall.

Med detta sagt finns det fortfarande saker kvar att be för. Några familjer har tider i rätten nästa fredag och det önskar vi ska gå lika bra som det gick för Ekhems idag! Andra väntar på att få en tid. Be också för att alla papper finns på plats när paren väl får möta domaren.

Det här är redan spännande när pulsen går upp å alla andras vägnar, och mer spännande kommer det att bli =)

Nattinatt / Anna


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack Anna för fantastiskt stöd i form av bön, mejl och blogginlägg. Det betyder så mycket och har givit extra kraft i en situation när det har funnits en del läckage på ork. Nu ber vi för att er resa också geografiskt får ta sin början snart - men som sagt gärna efter att vi har kommit hem så att vi får chans att träffa er först.

Stor kram!

PS: Toppen att Kenya var med redan i hytten - så kanske resan har börjat ändå!

2009-06-13 @ 08:27:07
URL: http://kenya.ekhemmanet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0