Bloggjunkie

Jag har fått en ny sjukdom, jag har blivit bloggjunkie (adoptionsbloggjunkie alltså). Ju mer tiden går desto mer biten blir jag. Jag hittar också fler och det spelar ingen roll hur långt i processen bloggaren har kommit eller vilket land de tänker/har adoptera/t ifrån jag är inte kräsen, jag vill bara läsa. Ni som har varit gravida är man lika knäpp då, jag menar läser man allt man kommer över om förlossning och första tiden med barnet?

Bloggarna jag läser tar upp allt möjligt, det är högt och lågt viktigt och oviktigt. Kort sagt de speglar livet. Jag läser av naturliga skäl Kenyabloggar extra noggrant så att land inte spelar roll kanske var ljug, Kenya smäller högst men sen spelar det ingen roll. Jag lever mig in i det jag läser, tårarna kommer när det är fint eller sorgligt, jag blir arg så jag hoppar när det inte går som det ska och jag myser när jag läser om livet och så sätter jag in våra ansikten i mina mentala bilder och ett ansikte som jag inte kan urskilja än som bara är mörkt och ljuvligt.

Bloggarna fyller en rent praktisk funktion också. Jag gör en massa mentala anteckningar på vad vi behöver fixa och köpa. Nu räcker inte min ytterst begränsade hjärna till längre och vi måste sätta oss och göra en riktig lista med papper och penna. Den senaste mentala anteckningen heter Duplo. Det är klart att det är en perfekt leksak, det är inte tungt heller (i packningen alltså), tack Nilssons!


Det går förmodligen en massa tid åt bloggläsandet som skulle kunna läggas på fönsterputsning eller något annat klokt men jag är i samma tillstånd som när jag läser en bra bok, en såndär som man bara måste streckläsa, och det är ett tillstånd jag gillar, bokslukare som jag är.


Så till alla er som bloggar - blogga mera. Om någon på något sätt ha nytta av vår lilla blogg så blir jag glad. Om inte annat får jag skriva av mig =)


/ Anna


Kommentarer
Postat av: Tina

Anna och Josef, tack för att ni delar med er av ert liv! Det är så underbart att följa er blogg. Kram/Tina

2009-06-09 @ 23:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0