Ansikten

Jag är sällsynt dålig på att känna igen ansikten. Folk kan komma fram till mig och hälsa glatt som om det är någon jag känt i hela mitt liv och jag bara undrar vem det är och varifrån jag borde känna igen honom eller henne. Jag vill ju så gärna känna igen och veta precis men ansiktsafasin breder ut sig. Finns det tabletter mot sånt?

Något helt fantastiskt är det att få ett ansikte på någon som man bara läst om eller mailat med. Ni som hittat varandra på nätet vet nog mer än jag vad jag menar =). Vi som har eller ska adoptera från Kenya har en Kenyalista, en mötesplats på nätet där vi kan skriva och prata om allt möjligt. Där är det till exempel möjligt att fråga om det går att köra barnvagn i Kenya och på några timmar få svar direkt från Kenya och kloka funderingar från andra längtande som vi. På denna lista växer personer fram men precis som när jag läser en bok hittar jag glatt på ansikten och utseenden själv. I april (tror jag) var vi några från listan som träffades och åt middag på en Etiopisk restaurang, jätteroligt att få se dem som vi bara läst om innan.

I lördags var vi hembjudna till ett par på listan tillsammans med ett annat då vi råkade befinna oss i samma stad samtidigt. Otroligt trevligt och gott!!! Och vad härligt att få ansikten på personer som redan blivit viktiga för oss och som vi kommer att dela en väldligt viktig tid i livet med.

Det finns ett annat ansikte som ändrar skepnad hela tiden. Ena dagen är det en pojke, andra dagen en flicka. Ålderna varierar mellan 1 år och 2,5. Jag har nog snart föreställt mig ansiktet i så många varianter så någon av alla mina bilder borde stämma rätt bra med orginalet =) Det enda som känns säkert med detta ansikte är att det inte spelar någon roll vilken variant det är bara det är vårt. OJ vad vi längtar nu.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Susan



Här är en till som är ruskigt dålig på ansikten & även namn på personer :-( har ännu inte lärt mig alla namn på de 18 kursare jag studerar med, då har det gått 3 terminer.....



När vi väntade Astrid drömde jag en massa konstiga barndrömmar visste inget kön eller namn , men 1v innan BB var det en flicka i drömmen =). Får se hur det blir denna gång, även nu vet jag inget kön i drömmarna......



Kram

2009-06-24 @ 10:40:50
URL: http://mammasusan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0