I väntan på ett samtal

I söndags höll jag min sista predikan i församlingen på många månader framåt. Det kändes lite konstigt när jag i inledningen sade: "Nästa gång jag står i den här talarstolen är troligen i maj".

Jag har ytterligare ett par arbetsdagar kvar som skall göras innan vi åker. I morgon skall jag åka till kyrkan och städa mitt skrivbord (något som har behövts det senaste halvåret :-) och avsluta några projekt. Jag skall arbeta en dag när min medarbetare, Joakim, återkommit från sin semester för att överlämna till honom. Vi har som församling också precis investerat i ett nytt ljudsystem och jag måste hitta tid att bli klar med installationen av det. Annars tar jag paus nu och det känns faktiskt väldigt skönt. Jag har arbetat i över nio år som pastor i Bredäng och jag tror jag behöver en paus.

Hemma håller vi på att packa och städa. På fredag flyttar vi ur lägenheten så att våra hyresgäster kan flytta in.

Det som ändå upptar mina tankar och känslor allra mest just nu är väntan på SAMTALET. Varje gång telefonen ringer dagtid hoppar jag till, hjärtat börjar slå lite fortare och jag tänker: "Nu kanske det är dags!" för att sedan bli lite besviken, hur trevligt samtal det än var. Jag hoppas verkligen att det inte skall dröja allt för länge innan det väntade samtalet kommer.

Josef Pansell


Kommentarer
Postat av: Per Andersson

Hoppas verkligen att erat samtal kommer denna

vecka så kan ni slutföra packning direkt i resväskorna

och ta er ner hit :)



2009-07-29 @ 10:27:54
URL: http://jambokaruri.blogg.se/
Postat av: Magdalena

vi hoppas oxå att erat samtal kommer snart. kollar kenyalistan flera gånger om dagen bara för att se om det hänt något. nu när det kom ett barnbesked från Barnados igår blir vi ännu ivrigare!!!

Lycka till med alla packbestyr och den LÅNGA väntan på samtal!

2009-07-30 @ 11:45:27
URL: http://dagarmedmagdalena.blogg.se/
Postat av: Mattias & Carola Åbom

Hej familjen Pansell!



Vi läste dom Er i dagens DAGEN.

Vi känner Er inte men vi är så glada för Er att ni har valt att adoptera! Det är något fantastiskt! Vi är så glada att ni som pastors par intervjuas i DAGEN. Fler kristna behöver få upp ögonen för adoption. Tack för att ni lyssnade på Guds kallelse att adoptera!

Vh Mattias & Carola Åbom



www.himmelskaadoptioner.se

www.veckobrev.himmelskaadoptioner.se



Ps Vi kommer gärna till Bredäng och underivisar om adoption ur ett bibliskt perspektiv. Preidkade i Bredäng för 12 år sedan. Dags för en comeback :-)



2009-08-14 @ 08:23:16
URL: http://veckobrev.himmelskaadoptioner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0