Söndag

Idag tog vi oss till kyrkan, hela familjen. Nairobi Chapel http://www.nairobichapel.org/pages/index.asp. Många av personalen på vår organisation går dit och vi har varit nyfikna ett tag. Kyrkan är ett stort tält och man sitter på plaststolar men det är nog den fräschaste kyrkan hittills. Riktigt bra musik, en kille sjöng och vi sjöng med. Han var bra både på att sjunga och på att få oss andra att sjunga med. Jag fick en dos julsånger igen =) alla i allsångstappning också "O helga natt" och oj vad jag sjöng. Så härligt att sjunga "fall on your knees and hear the angels..." från hela sitt hjärta. Det var nämligen inte så stillsamt som jag är van vid, det var fullt komp och fullt ös och hela mitt hjärta och själ stämde in i sångerna, härligt!!!

Vi tog en Java-lunch och handlade lite julklappar på Junction innan vi åkte hem. Ida och jag somade och tog en rejäl middagslur. Vi väctes av ett samtal som inbjöd till middag i Karen på "Rosty nail" spännande namn på restaurang. Gott var det i alla fall och en otroligt vacker trädgård med massor av blommor. Barnen sprang glatt omkring, Ida också. Hon hade sin beundrade gå-kompis där och hon grät bittert när jag tog henne för att äta eller för att gå-kompisen skulle kunna äta. Nästan otröstlig faktiskt =) Så söt även om mammans tålamod prövades innan förtvivlan lagt sig. Men jag fick en god middag som belöning.

Nu ska vi varva ner (från vad kan man fråga sig) med ett avsnitt "Lilla huset" sen blir det nog John Blund igen.

/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0