Kibera



Idag har vi varit i Kibera, Afrikas största slum enligt wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Kibera. Vi följde med en av lärarna på skolan för att möta några mammor och barn som samlas på söndagar. Något som startades av en Svensk missionär för ett antal år sedan. Intrycken är många och kontrasterna enorma. Nu sitter vi i vår varma torra lägenhet och lyssnar på regnet som öser ner och åskan som går. Jag vill inte ens tänka på vad mammorna jag mötte idag gör just nu. Husen kan omöjligt hålla tätt för ett regn som det vi har just nu.

Trots det var det ett kärt möte. Glada ansikten som lyssnade snällt på vårt prat om adoption, snö och länder långt borta. De berättade om sitt liv i Kibera och vilka problem de tycker är jobbigast. Så mycket nöd och så lite pengar i mina fickor. Man får koncentrera sig på det lilla man faktiskt kan göra och lämna resten till Gud. Kyrkorna i området kämpar en hård och ojämn kamp mot fattigdom men de gör verkligen ett storartat jobb.

Dagens bön om böner gäller hjälp till oss att välja rätt projekt att satsa på.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag känner igen vyn över området. Har sprungit där ett par gånger. Om ni hittar ett projekt värt att satsa på så är vi med.

2009-12-13 @ 21:33:02
Postat av: Anna N

Vi med!

2010-01-04 @ 22:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0