Att gå över tiden

Måste kännas såhär. Jag VET att det inte har gått fyra månader än och att det kan ta mellan två och fyra månader att få barnbesked från det att pappren skickats ner men de har faktiskt sagt att vi ska få barnbesked i slutet av juli eller i början av augusti. Hallåååååå hur länge håller början av augusti på egentligen? Jag borde kanske ta tillfället i akt och vänja mig vid African time men det har jag ingen lust med. Jag börjar undra om det egentligen finns något Kenya eller om alla föräldralösa barn där redan har fått varsitt hem. Det kanske inte ens finns något Afrika. Vem vet?

Det här är helt klart jobbigast hittills vi hoppar högt när telefonen ringer, familj och vänner som ringer får finna sig i våra besvikna stämmor när det inte var Adoptionscentrum. Jag ber om ursäkt i både för- och efterhand =)

Jag ska återkomma med betydligt gladare tongångar om de bara ringer nån gång. Tills vidare njuter vi så gott vi kan i strålande solsken i sommarstugan. Det går faktiskt an... om det inte vore för hjärtklappningen som telefonsignaler utlöser.

En frustrerad väntande Anna

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag har iofs ingen aning om hur det är att gå över tiden (har två barn som är födda i v 29) men jag kanske kan ana...iallafall så känner jag med er och tänker och ber för er! Jag går in på er blogg flera gånger om dagen för att se om det hänt något. Troligtvis är jag inte ensam om det... Åååhh, vad jag hoppas att ni får det efterlängtade samtalet snart. Kram Kicki

2009-08-08 @ 08:49:10
Postat av: Cecilia

Jag går också in här och hoppas och hoppas på glädjerop. Tyvärr så finns det tusen och åter tusen föräldralösa barn i Kenya och nu är det dags att ett av dem får sina längtande föräldrar!

Jag tar nog och klämmer iväg ett SMS också....

Lycka till i er seeeeega väntan!

Kram

2009-08-08 @ 10:41:07
URL: http://www.ekhemmanet.se
Postat av: Susan

Vet precis hur jobbigt det är att vänta, vi väntade 7,5 mån på samtalet när vi fick Astrid, mu vet vi ju ändå en maxtid på väntan denna gång men väntan är konstigt nog mer olidlig än första. Kanske för att vi nu vet att resan blir lång gentemot 2v som när vi hämtade fröken bus.



Håller tummarna för att ni ska få BB nu i veckan!!!

2009-08-09 @ 18:59:38
URL: http://mammasusan.blogspot.com/
Postat av: Maria

JA! Så känns det (tror jag...) Jag har inte varit i Er situation, men när jag var gravid med första barnet o gick 11 dagar över tiden började jag på allvar tro att barnet aldrig skulle komma ut... Det låter ju helt rubbat, men det var väl väntan o längtan som helt "mosade" hjärnan för ett tag : )

Hoppas Ni får Ert BB SNART. Lycka till!

2009-08-09 @ 22:01:28
Postat av: Stella

Hi Josef!

Läste idag DAGEN!

Blev glad att ni ÄR LYCKLIGA!!!

Ber med och för ER att allt ska gå bra!

Med väntan att krama lilla dockan :) önskar jag er båda ALLT VÄLL!

Blessings önskar Stella och de "3 pojkarna" förstås!

2009-08-14 @ 12:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0